JelölŐ

's-sz' hangok auditív/ motoros differenciálása

Ebben a feladatban az a nagyszerű, hogy többféleképpen felhasználható! Elsődleges célja, hogy logopédusok "S-SZ" hangok auditív és motoros differenciálásra használhatják. Emellett alkalmas még főfogalmi alárendelésre (foglalkozások, ételek, állatok), szókincsbővítésre, mondatalkotás gyakorlására.

A képeket jelölhetjük koronggal, csipesszel. Érdemes lelaminálni, mert akkor tartósabb lesz. Játszható társasjátékként is.

Néhány példa:
-Keressük meg az összes foglalkozást, jelöljük sárga koronggal!Keressük meg az összes állatot, jelöljük kék koronggal!
- Társasjátékként: Helyezzük kezdő bábuinkat a busz képére! Dobjunk a dobókockával! Ahányat dobtunk, annyit lépjünk! Mondjunk egy szép, kerek mondatot azzal a szóval, amire léptünk! Az nyer, aki először elér a teknős képéig.
- HangkeresŐ: Tegyünk piros csipeszt arra a képre, amelyben szerepel az "E" hang! Tegyünk zöld csipeszt arra a képre, amelyben szerepel az "A" hang!

Virágos feladatlap

-kisiskolás változat-

Nemrég megismerhettétek az ovisoknak készített virágos feladatlapunkat. Az ovisok mellett az iskolás korosztályra is gondoltunk! Fogadjátok szeretettel a feladatlap két iskolás változatát is!

ÖtletelŐ:
- Beszélgessünk a gyerekekkel a tavaszról!
- Gyűjtsünk tavaszi virágneveket, dalokat, verseket! T
- Tanuljunk meg néhány rövid verset, így fejleszthetjük a gyerekek verbális emlékezetét.
- Hangsúlyozzuk a sorok elismételtetésekor az élénk,kifejező artikulációt!

Tapasztalataink szerint, a játékos tanulás öröm a gyerekek számára. Jó szórakozást!


Tojás összekötŐ

-egy egyszerű feladat számtalan ötlettel-

Feladatlapként:

Fejlesztési terület: vizuális figyelem, ceruzafogás és nyomaték gyakorlása.

· A tojások másik felét megkeresi a gyermek és összeköti

· A tojás párját azonos színű koronggal jelöli a gyermek.

Kivágható:

Fejlesztési terület: szem-kéz koordináció, grafomotorika.

· A fél tojásokat kivágjuk. A gyerekek megkeresik az összetartozókat, összeillesztik. Kartonlapra ragasztjuk stiftes ragasztóval, kiszínezzük.

Memori:

Fejlesztési terület: vizuális figyelem és emlékezet.

· könnyebb változat: Dupla példányban nyomtatjuk. Az összeillesztett, felragasztott, kiszínezett tojásokat memoriként használjuk.

· nehezített változat: Dupla példányban nyomtatjuk. Az összeillesztett, felragasztott, fekete-fehér tojásokkal memorit játszunk.

Szintek:

· A feladatlaphoz tartozó gyakorlatok külön-külön vagy egymás után is elvégezhetőek.

· Lehetséges sorrend:

feladatlap à kivágás à összeillesztés à ragasztás à színezés à memori

+ Nyelvi fejlesztés:

Fejlesztési terület: szókincsaktivizálás, mondatalkotás gyakorlása.

· Pl.: beszélgetés húsvéti tojáskészítés technikákról.

Tavaszi öltöztetŐ

Reméljük,hogy hamarosan beköszönt az igazi tavaszi időjárás! A csizmák lekerülnek a lábakról, a kabátokat elcsomagoljuk a szekrény mélyébe, a lyukas kesztyűkből pedig bábot készítünk. smile hangulatjel Ezzel a feladatlappal beszélgethetünk a tavaszi öltözködésről, időjárásról, fiú és lány ruhadarabokról.
Egyéb javaslatok:
- téli és tavaszi ruhadarabok megszámolása: több-kevesebb fogalmának gyakorlása
- további tavaszi ruhadarab felsorolása: szókincsaktivizálás
- a ruhadarabok nevének "letapsolása": szótagolás gyakorlása
- mondatok a ruhadarabokkal: mondatalkotás gyakorlása 

Tavaszi virágok

A virágos feladatlap jó apropó arra, hogy beszélgessünk a gyerekekkel a tavaszról. Megtudjuk, milyen tavaszi virágokat ismernek, s mondjunk nekik egy párat mi is! Játékos keretek között gyakorolják a formák észlelését, figyelmük és grafomotorikájuk pedig fejlődik. Tapasztalataink szerint, a játékos kihívások mindig motiválják a gyerekeket. 

© 2016 BeszélŐ
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el