JelölŐ
's-sz' hangok auditív/ motoros differenciálása

Ebben a feladatban az a nagyszerű, hogy többféleképpen felhasználható! Elsődleges célja, hogy logopédusok "S-SZ" hangok auditív és motoros differenciálásra használhatják. Emellett alkalmas még főfogalmi alárendelésre (foglalkozások, ételek, állatok), szókincsbővítésre, mondatalkotás gyakorlására.
A képeket jelölhetjük koronggal, csipesszel. Érdemes lelaminálni, mert akkor tartósabb lesz. Játszható társasjátékként is.
Néhány példa:
-Keressük meg az összes foglalkozást, jelöljük sárga koronggal!Keressük meg az összes állatot, jelöljük kék koronggal!
- Társasjátékként: Helyezzük kezdő bábuinkat a busz képére! Dobjunk a dobókockával! Ahányat dobtunk, annyit lépjünk! Mondjunk egy szép, kerek mondatot azzal a szóval, amire léptünk! Az nyer, aki először elér a teknős képéig.
- HangkeresŐ: Tegyünk piros csipeszt arra a képre, amelyben szerepel az "E" hang! Tegyünk zöld csipeszt arra a képre, amelyben szerepel az "A" hang!
Virágos feladatlap
-kisiskolás változat-
Nemrég megismerhettétek az ovisoknak készített virágos feladatlapunkat. Az ovisok mellett az iskolás korosztályra is gondoltunk! Fogadjátok szeretettel a feladatlap két iskolás változatát is!
ÖtletelŐ:
- Beszélgessünk a gyerekekkel a tavaszról!
- Gyűjtsünk tavaszi virágneveket, dalokat, verseket! T
- Tanuljunk meg néhány rövid verset, így fejleszthetjük a gyerekek verbális emlékezetét.
- Hangsúlyozzuk a sorok elismételtetésekor az élénk,kifejező artikulációt!
Tapasztalataink szerint, a játékos tanulás öröm a gyerekek számára. Jó szórakozást!


Tojás összekötŐ
-egy egyszerű feladat számtalan ötlettel-

Feladatlapként:
Fejlesztési terület: vizuális figyelem, ceruzafogás és nyomaték gyakorlása.
· A tojások másik felét megkeresi a gyermek és összeköti
· A tojás párját azonos színű koronggal jelöli a gyermek.
Kivágható:
Fejlesztési terület: szem-kéz koordináció, grafomotorika.
· A fél tojásokat kivágjuk. A gyerekek megkeresik az összetartozókat, összeillesztik. Kartonlapra ragasztjuk stiftes ragasztóval, kiszínezzük.
Memori:
Fejlesztési terület: vizuális figyelem és emlékezet.
· könnyebb változat: Dupla példányban nyomtatjuk. Az összeillesztett, felragasztott, kiszínezett tojásokat memoriként használjuk.
· nehezített változat: Dupla példányban nyomtatjuk. Az összeillesztett, felragasztott, fekete-fehér tojásokkal memorit játszunk.
Szintek:
· A feladatlaphoz tartozó gyakorlatok külön-külön vagy egymás után is elvégezhetőek.
· Lehetséges sorrend:
feladatlap à kivágás à összeillesztés à ragasztás à színezés à memori
+ Nyelvi fejlesztés:
Fejlesztési terület: szókincsaktivizálás, mondatalkotás gyakorlása.
· Pl.: beszélgetés húsvéti tojáskészítés technikákról.
Tavaszi öltöztetŐ

Reméljük,hogy hamarosan beköszönt az igazi tavaszi időjárás! A csizmák lekerülnek a lábakról, a kabátokat elcsomagoljuk a szekrény mélyébe, a lyukas kesztyűkből pedig bábot készítünk. smile hangulatjel Ezzel a feladatlappal beszélgethetünk a tavaszi öltözködésről, időjárásról, fiú és lány ruhadarabokról.
Egyéb javaslatok:
- téli és tavaszi ruhadarabok megszámolása: több-kevesebb fogalmának gyakorlása
- további tavaszi ruhadarab felsorolása: szókincsaktivizálás
- a ruhadarabok nevének "letapsolása": szótagolás gyakorlása
- mondatok a ruhadarabokkal: mondatalkotás gyakorlása
Tavaszi virágok
A virágos feladatlap jó apropó arra, hogy beszélgessünk a gyerekekkel a tavaszról. Megtudjuk, milyen tavaszi virágokat ismernek, s mondjunk nekik egy párat mi is! Játékos keretek között gyakorolják a formák észlelését, figyelmük és grafomotorikájuk pedig fejlődik. Tapasztalataink szerint, a játékos kihívások mindig motiválják a gyerekeket.
